سرمقاله - 116

وقتی روزنامه جام جم تیتری از صفحه اول خود را اینگونه کار میکند :"پذیرش دانشجوی پولی در کنکور امسال منتفی است !" باید تا ته قضیه را خواند . باید خدا را شکر کرد که مدیر کل امور آموزشی وزارت علوم ، یکی از دغدغه هایش این است که این دانشجو ها را با آزمون بگیرند یا بدون آزمون . باید خدا را شکر کرد که اسم از قانون نمی آید مگر آنکه بحث پول در میان باشد . وقتی پای مدیر گروه برای رشته مدیریت همین دانشگاه خودمان به میان می آید و حرف از غیر قانونی بودن پذیرش دانشجویان مدیریت در دانشگاه میشود ؛ همه سکوت میکنند و وقتی اسم دانشجوی پولی به میان می آید ؛ آنهم برای اجرایی شدن قانون برنامه پنجم توسعه (!) همه حرف از قانون میزنند .

وقتی اسم کارگاه کامپیوتر بچه های رشته کامپیوتر خودمان به میان می آید و نبود امکانات را خلاف قانون برای جذب دانشجو اعلام میکنیم ، همه سکوت میکنند (حتی دکتر ضیایی) و وقتی عدالت اجتماعی در مورد امکان فرصت ادامه تحصیل برابر برای تمامی مردم ایران اعم از دارا و ندار به میان می آید همه دم از قانون پنجم توسعه میزنند و کسی این میان نمیگوید ، لطفا هدف از اجرای قانون پنجم توسعه را بیان کنید ! کسی نمیگوید چرا امسال 10 تا 15 درصد ظرفیت پذیرش آزمون دکترای مراکز آموزش عالی (دولتی) باید پولی شود !

و ما هم سکوت میکنیم . نه با مانند دیگران . بلکه به نشانه اعتراض به این همه بی قانونی که همه در قبالش سکوت اختیار کردند و اینگونه در نهایت بی انصافی کتاب قانون را جلومان ورق ورق کردند . به نشانه اعتراض 30 ثانیه سکوت .............................. !

دانلود شماره 115

در این شماره می خوانید:

1) بحرین،بحر خون................ مهدی ارجمند

2)به جای سرمقاله............... مجتبی قربانی 

۳)علمی(تغذیه مناسب برای عملکرد مغز)...... سمیه احمدی 

۴)آیا میدانید؟؟!.....................سمیه احمدی 

۵)نامه ای به خدا.................. قباد نوروزی 

۶)همه چی آرومه ما چقد خوشحالیم 

درباره اخراجی ها۳ آخرین ساخته مسعود ده نمکی 

به بهانه اکران عمومی............ مهدی ارجمند 

۷)نوستاژولوژی................... مجتبی قربانی 

و .....   

 

مدیر مسئول: مهدی ارجمند 

سردبیر: مجتبی قربانی

----------------------------------


دانلود شماره 11۵ سه نقطه :  

دانلود از سرور پیکو فایل : (جهت دانلود کلیک کنید !) 

دانلود از سرور اسکای درایو :  (جهت دانلود کلیک کنید !)


دانلود از سرور آپلود روبات :  (جهت دانلود کلیک کنید !)

دانلود شماره 114 سه نقطه

دانلود شماره 114 سه نقطه :


دانلود از سرور اسکای درایو :  (جهت دانلود کلیک کنید !)


دانلود از سرور آپلود روبات :  (جهت دانلود کلیک کنید !)


دانلود از سرور پیکو فایل : (جهت دانلود کلیک کنید !)   

------------------------------------------------

 

در این شماره می خوانید: 

۱)از فقر فرهنگی تا فرهنگ فقیر 

(مصاحبه با منفردُمسئول فرهنگی دانشگاه)........ مهدی ارجمند 

۲)همه بگید سیییییب!(علمی)......... سمیه احمدی 

۳)نیازمندیها 

۴)نوستاژولوژی..... مجتبی قربانی 

۵)یادداشتهای یک خبرنگار 

 

 

مدیر مسئول:مهدی ارجمند 

سردبیر: مجتبی قربانی

سرمقاله

سه نقطه را بی انتها شروع کردیم . از منجلاب و خفقان درش آوردیم و در چشمه استقامت شستشویش دادیم . بارها به چشم بد نگریستندش و به پاشنه ی آشیلش لگدی زدند و رفتند . سه نقه امان کودکی بود نوپا که همه به پوزخندی از کنارش گذر کردند . شاید سه نقطه امان کودک بود ، اما حال که جوان برومندی شده ، طاقت نگاه های تحقیر آمیز را ندارد . برای سه نقطه امان هم پدر بوده ایم و هم مادر . هم برادر و هم خواهر . سه نقطه ی نوپایمان را پله پله با مشکلات دانشگاهمان بزرگ کردیم . اما ممکن است در تربیت این کودک خبط هایی هم از ما سر زده باشد . سه نقطه امان مسئولین وقت را به باد انتقاد از مشکلات گرفت . مشکلاتی که جز دید بچه گانه ای نمیتوانست آنرا ببیند . و آنان هر آن خطر مرگ را جلو چشمانش رژه وار حرکت دادند . اما ، کام از سخن نکشید . باید قبول کرد که سه نقطه امان به اشتباه مشکلات را درک کرده بود . اگر از همان روز اول به جای غذای شکممان به غذای روحمان توجه داشتیم ، حال و روز علمی دانشگاهمان این نبود . اما حال که سه نقطه بیدار شده از خواب غفلتش ؛ ما میخواهیم در این بیراهه ها رهایش کنیم . شما نمیخواهید این جوان سرکش را که حال دیگر دانسته ژتون ناهار و تلویزیون توی راهروهای تاریک دانشگاه ، فقط بهانه ای بوده تا از اصل دور بماند را راهنمایی کنید ؟ چنانچه مایلید با سه نقطه خودتان همراه شوید ، با پیامک یا آدرس پست الکترونیک ما در ارتباط باشید . این سخن سردبیری است که بوران حوادث نفسش را بند اورده و محتاج نگاه شماست تا سه نقطه به اعتیاد مطالب پوچ نمیرد و به دست یاری مطالب برادران و خواهرانش جان تازه ای بگیرد . سه نقطه منتظر نگاه شماست .

نوستا

تو این چند شماره آخر که دیگه نفس های آخرمونو تو سه نقطه رو قراره بکشیم و ترم آخرمونه ، ترجیح دادم که یه ستون مفید براتون داشته باشم و به دو موضوع بپردازم . اسرا و فروشگاه اینترنتی . شما هم نظرتان خودتون درباره این دو مطلب رو میتونید به شماره پیامک ما بفرستید . اگه موافق ها بیشتر از مخالفان بودن به نوشتن مطالب ادامه میدیدم و گرنه به موضوع های دیگه ای خواهیم پرداخت .

-----( کلمه ویژه ؛ این شماره : اسرا )-----

تا حالا کلمه اسرا (ESRA) به گوشتون خورده ؟ اصلا میدونید اسرا چه نوع غذاییه ؟ اصلا اسرا یه نوع غذاست ؟ نه که نیست . اسرا ، سیستم رده بندی سنی بازی های کامپیوتریه که جمهوری اسلامی ایران اونو پایه گذاری کرده . این سیستم که قراره در کشورهای اسلامی جایگزین سیستم پگی (pegi) و همینطور ESRB که از سیستم های رده بندی سنی مطرح در سطح دنیاست بشه ، توسط بنیاد ملی بازیهای ایرانی معرفی شده . حتی اگر شما هم اهل بازیهای کامپیوتری نباشید و تا بحال دستی به کیبرد یا دسته کنسول پسر خواهرتون هم نبرده باشید ، دیدید که بچه خواهرتون چه جور با لذت ذل زده به مانیتور و کارکتر اصلی بازی رو این طرف و اون طرف میبره . آیا میدونید خیلی از بازیهای کامپیوتری هستند که تو کشورهای دیگه برای کل افراد جامعه مضر شناخته شدند و هیچ یک از افراد جامعه حق ندارند اونو تهیه کنند ! میدونستید همون بازی ها شاید تو ایران خودمون جزو پرطرفدارترین ها قلمداد بشن و هر کی بتونه به راحتی این بازیها رو از نزدیک ترین فروشنده خرید کنه ! بازی MANHUNT2 که چند سال پیش تو کشورهای دیگه ممنوع شد ، تو کشور خودمون به راحتی تو دست بچه های کم سن و سال دیده میشد . اونم به دو دلیل :

1) بارها به چشم دیدم که وقتی یه پدر یا مادر یا هر همراه دیگه ای با یه بچه به فروشنده مراجعه میکنند ، معمولا این جمله رو میگن : یه بازی خوب بدین این بچه تا سرگرم شه و دست از سرم برداره . یه دونه سی دی باشه بهتره !!!

2) متاسفانه تو کشور ما فروشنده های ما یا یه چیزی رو نمیدونن یا خودشونو به نفهمی میزنن و بازی هایی رو که برای رده های سنی +18 ساخته شده و تو ایران اونا رو غیر مجاز اعلام میکنند (مثل بازی پرطرفدار GTA) ، رو فقط به دلیل سود خوبی که تو فروش این محصولات دارن به مشتری میدن و عواقب اونو روی آینده جامعه در نظر نمیگیرن .

و شما آینده ساز کشور بگید ، آیا این صحیحه که بخاطر راحت شدن از شلوغ بازی های کودکانمون و یا به سود رسیدن و کسب منفعت بیشتر دست به همچین کاری بزنیم و بازیهای نامناسب رو برای بچه ها فراهم کنیم ؟! در مورد اول کافیه به تفریح های سالم تر فکر کنیم یا حداقل لطف کنیم و پشت جلد بازی رو یه نگاه بیندازیم و در مورد دوم هم میشه به مشتری خیلی مودبانه یک بازی مناسب تر رو معرفی کرد . هر چند سود کمتری عایدمون بشه . در شماره بعد تخصصی تر بحث خواهیم کرد . این شماره فقط برای آشنا شدن ذهن شما با کلمه اسرا بود !

-----( کار ویژه ؛ این شماره : فروشگاه اینترنتی )-----

شما هم دوست دارید یه کار مستقل راه اندازی کنید ! دوست دارید ، اما کل بودجه شما یک یا دو میلیونه که اونم حتی پیش اجاره یه مغازه هم نمیشه ! ما به شما راه اندازی یک فروشگاه الکترونیک رو بعد از بررسی های کافی پیشنهاد میکنیم . چرا فروشگاه اینترنتی ؟ 2 دلیل میارم و بقیه مزایا رو میزارم برای شماره بعد : 1) شغلی پر درآمد قلمداد میشه اگه شیوه کاریتون متفاوت و خلاقیت در کار داشته باشید (مثل فروشگاه کتاب آمازون که معرفتون هست) . 2) تو دنیای جدید همه دوست دارند تو خونه خودشون خرید کنند و جنس خریداری شده رو تو خونه هم تحویل بگیرند تا از شر شلوغی شهر و ترافیک راحت باشن . شما از این دوست داشتنهاست که میتونید به سود برسید . اگر میخواید در شماره بعد به این موضوع بپردازیم ، میتونید کلمه فروشگاه یا SHOP رو به شماره پیامک 09386385366 ارسال کنید . ما راه رسیدن به تجارت اینترنتی رو به شکلی متفاوت و ساده آموزش خواهیم داد .