دبیرکل جمعیت: به ایده‌های پیشکسوتان و نیروهای باتجربه جمعیت نیازمندیم

دبیر کل جمعیت هلال احمر در اختتامیه نخستین دوره آموزشی تربیت مربی داوطلب گفت: آنچه آینده ما را در جمعیت هلال احمر روشن می کند فکرها، ایده ها و تلاشهای عناصر خوشفکر و برجسته ای است که در جمعیت هلال احمر کسب تجربه کرده اند.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزشی تربیت مربی داوطلب در اردو گاه شهید باهنر تهران با حضور دبیر کل، رئیس سازمان داوطلبان، رئیس موسسه عالی هلال ایران و… برگزار شد.

در این مراسم رستمی گفت: آنچه آینده ما را در جمعیت هلال احمر روشن می کند فکرها، ایده ها و تلاشهای عناصر خوشفکر و برجسته ای است که در جمعیت هلال احمر کسب تجربه کرده اند.

وی افزود: این عزیزان و بزرگواران برای ما سرمایه های گرانمایه ای هستند که همه وظیفه داریم به آنها احترام بگذاریم و برای استفاده از ایده ها و تجربه هایشان در محضرشان زانو بزنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه به اهمیت فراوان تجربه های کسب شده توسط پیشکسوتان و زحمتکشان جمعیت در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود:  ما نیازمند کسب تجربه ایم تا کارمان روز به روز بهتر شود. وی در ادامه، با تاکید بر نقش آموزش در ارتقای بهره وری از منابع انسانی  افزود: منابع انسانی یکی از شاخص های توسعه است و ضروری است برای این بخش سرمایه گذاری کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر  ضمن ابراز رضایت از جدی گرفته شدن رویکرد آموزشی در سازمان داوطلبان و تبریک به رییس سازمان داوطلبان بخاطر اتخاذ و پی گیری این رویکرد گفت: واقعا به نوبه خود تشکر می کنم از سرکارخانم رافع که با جدیت بحث آموزش را در سازمان داوطلبان دنبال می کنند و پیوند و ارتباط مبارکی بین این سازمان و موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران ایجاد کرده اند.

ادامه نوشته

سلام من به محرم....

 

این نامه‌ها به درد ولایت نمی‌خورد

این چهره‌ها به نور هدایت نمی‌خورد

بیعت نمی‌کنند مگر با فریبشان

این دستها به درد حمایت نمی‌خورد

این راز سر به مهر بماند برای بعد

بازار کوفه جز به جنایت نمی‌خورد

این چشم‌های هرزه در این شهر پر گناه

 بر بانویی به چشم هدایت نمی‌خورد

یک ذره با اسیر مدارا نمی‌کنند

کردارشان به هیچ حکایت نمی‌خورد

از کوچه‌های شهر پر از نیزه‌دارهاست

 پس نیزه بر کسی به رعایت نمی‌خورد

این حفره دست و پای مرا زخم کرده است

 گودالشان به درد سعایت نمی‌خورد

 

مجتمع دارویی درمانی هلال ایران برگزیده نهمین دوره جایزه ملی کیفیت

مجتمع دارویی درمانی هلال ایران مرکز برگزیده و تنها ارائه‌کننده خدمات بهداشتی و درمانی در کل کشور بود که موفق به دریافت جایزه نهمین دوره جایزه ملی کیفیت شد.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، جایزه ملی کیفیت ایران هر ساله در روز ملی کیفیت به مراکزی که در زمینه ارتقاء وضعیت کیفیت محصول و یا خدمات خود فعالیت‌های مفیدی داشته‌اند و در کسب رضایت‌مندی مشتریان و حرکت در مسیر موفقیت پایدار قدم‌های مؤثری برداشته‌اند اعطاء می‌گردد.

این جایزه در سطوح اهتمام، اشتهار و تندیس هر ساله پس از انجام ارزیابی‌های متعدد از سوی سازمان ملی استاندارد اعطاء می‌گردد.

در ۸ دوره قبلی برگزاری این جایزه هیچ مجموعه‌ای موفق به دریافت جایزه در سطحی بالاتر از اشتهار نگردیده بود و صرفاً در این دوره تنها یک مجموعه صنعتی در کشور موفق به دریافت جایزه ملی کیفیت در سطح تندیس برنز شد.

در این دوره جایزه کیفیت ملی به ۲۰ سازمان و مرکز که در کل کشور در حوزه های مختلف فعالیت دارند تعلق گرفت.

مجتمع دارویی درمانی هلال ایران یکی از این مراکز و تنها ارائه‌کننده خدمات بهداشتی و درمانی در کل کشور بود که موفق به دریافت جایزه ملی کیفیت شد.

این جایزه در روز ملی کیفیت ایران در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور وزیر فناوری و ارتباطات، رئیس سازمان ملی استاندارد ملی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رئیس اتاق بازرگانی تهران برگزار و به دکتر حبیبی مدیر عامل مجتمع اهداء شد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و یونیسف

Unisef-910723

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) با محوریت تهیه یک مدل آموزشی برای جوانان عضو سازمان جوانان هلال احمر برای پیشگیری از سوانح رانندگی بین جوانان و نوجوانان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

ادامه نوشته

اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان روسیه

رئیس جمعیت هلال‌احمرجمهوری اسلامی ایران  طی پیامی به رئیس صلیب‌سرخ روسیه، کشته شدن و آسیب دیدن تعدادزیادی از مردم این کشور را در حادثه سیل تسلیت گفت و آمادگی جمعیت هلال‌احمر ایران را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر‏‌،‌ در متن  پیام ابوالحسن فقیه خطاب به لوکوتسووا، رئیس جمعیت صلیب سرخ فدراسیون روسیه آمده است: «خبر وقوع سیل ناگهانی که منجر به کشته و آسیب‌دیدن تعدادی از مردم روسیه و ویرانی بسیاری از منازل مسکونی مناطق سیل زده آن کشور شد، موجب تأثر عمیق اینجانب شد.

در این راستا، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با جنابعالی، مردم روسیه و خانواده‌های بازماندگان و آسیب‌دیدگان این حادثه غم انگیز، آمادگی کامل خویش را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه و مساعدت به مردم آسیب‌دیده آن کشور اعلام می‌دارد.

از درگاه خداوند سبحان، بخشایش و رحمت واسعه الهی برای کشته‌شدگان و صبر و شکیبایی بازماندگان را مسئلت می‌نمایم»

کمک به مردم سیل زده هند

آمادگی هلال احمر ایران برای ارسال رئیس جمعیت هلال‌احمرجمهوری اسلامی ایران طی پیامی به رئیس جمعیت صلیب‌سرخ هند، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با وی، مردم هند و خانواده‌های بازماندگان و آسیب‌دیدگان سیل در این کشور، آمادگی کامل جمعیت هلال احمر را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه و مساعدت به مردم آسیب‌دیده آن کشور اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، در پیام ابوالحسن فقیه خطاب به غلام نبی آزاد، رئیس جمعیت صلیب سرخ جمهوری هند آمده است: خبر وقوع سیل ویرانگر در ایالت آسام هند که منجر به کشته و آسیب‌دیدن تعدادی از مردم و آوارگی میلیون‌ها نفر در مناطق سیل زده آن کشور شد، موجب تأثر عمیق اینجانب شد.

در این راستا، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با جنابعالی، مردم هند و خانواده‌های بازماندگان و آسیب‌دیدگان این حادثه غم انگیز، آمادگی کامل خویش را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه و مساعدت به مردم آسیب‌دیده آن کشور اعلام می‌دارد.

از درگاه خداوند سبحان، بخشایش و رحمت واسعه الهی کشته‌شدگان و صبر و شکیبایی بازماندگان را مسئلت می‌نمایم.

   عادی سازی بعد از بحران

 

عادی سازی فرایندی تدریجی است که ایمنی افراد بویژه سلامتی جسم و روح در آن از مباحث اولیه می باشد . در صورت وجود نیروهای کمکی ٰدانستن نحوه دسترسی به آنها  روند کمک رسانی را سریع تر و راحت تر می سازد.در این بخش به منظور بازگرداندن  جامعه افراد و زندگی به حالت عادی توصیه هایی برای زمان بعد از وقوع حوادث ارائه می گردد .

ادامه نوشته

 

آتش سوزي خانگي

   براي ايجاد آتش 3 ركن اساسي نياز است كه به آنها اجزاي مثلث آتش گويند و عبارتند از : مواد سوختني ، اكسيژن و گرما كه جهت مهار آن بايد نسبت به حذف يك يا تمامي آنها اقدام نمود. براي محافظت از خود ، شناختن ويژگي هاي اصلي آتش اهميت دارد . آتش سريعا" گسترش مي يابد و گاهي براي يك تماس تلفني نيز زمان كافي وجو د ندارد . آتش حتي كمتر از 2 دقيقه پس از شروع آتش سوزي مي تواند تهديد كننده زندگي باشد .

گرما و دود ناشي از آتش مي تواند به مراتب خطرناكتر از شعله هاي آن باشد . استنشاق هواي فوق العاده گرم مي تواند ريه ها را بسوزاند . همچنين گازهاي سمي توليد شده در آتش ، افراد را گيج و خواب آلود مي سازد . بنابراين آتش به جاي اينكه بيدارتان كند شما را به خواب عميق تري فرو مي برد . خفگي مهمترين علت مرگ و مير ناشي از آتش سوزي است كه نسبت مرگ و مير ناشي از آن نسبت به تلفات ناشي از سوختگي 3 به 1

ادامه نوشته

سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذارنظام مقدس  جمهوري اسلامي ايران

    خاطرات اخلاقی از زندگی امام خمینی (ره)
 

خودتان را به عبادات عادت دهید:'یکی از روزها امام به طلاب فرمودند: « سعی کنید تا جوان هستید خصلت های بد در وجودتان ریشه ندواند ، زیرا با گذشت عمر این خصلت ها راسخ می شود و انسان به حالی می رسد که رهایی از دست این خصلت ها امکان پذیر نیست. تا جوان هستید به عبادات و خصلت های خوب ، خودتان را عادت بدهید».

حوادث جاده اي

 حوادث جاده اي يك پديده اجتماعي در كشور ماست كه نياز به شناسايي ابعاد زير بنايي تر آن از قبيل  مسائل فرهنگي ،رواني ، جامعه شناختي،تبليغاتي ،قضايي ،پزشكي و قانوني ،كيفيت راه ها و خيابان ها ، كيفيت ساخت اتومبيل ها و... دارد . عموما" آمار معلولان و مصدومان ناشيان حوادث رانندگي و جاده اي 10 تا 15 برابر ميزان تلفات ناشي از آن است كه عواقب جبران ناپذير آن همچون بي سرپرستي ، مسائل و مشكلات روحي و رواني ،هزينه هاي هنگفت درماني و نيز مسائل جزايي و قضايي از جمله اين موارد است

ادامه نوشته