زندگی نامه محمود احمدی نژاد

دکتر محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۳۵ هجری شمسی در روستای ارادان از شهرستان گرمسار، چشم به جهان گشود و از یک سالگی به همراه خانواده در تهران اقامت گزید. وی دوران تحصیلات ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه خود را در این شهر گذراند و در سال ۱۳۵۴ با کسب رتبه ۱۳۲ کنکور سراسری گزینش دانشجو، تحصیلات عالی خود را در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت آغاز کرد و در سال ۱۳۶۵ در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد و در سال ۱۳۶۸ به عضویت هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت در آمد و در سال ۱۳۷۶موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترای مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه علم و صنعت گردید . ایشان به زبان انگلیسی آشنایی دارند و طی سال های تدریس در این دانشگاه و تدوین مقالات و پژوهش های متعدد علمی ، راهنمایی ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در زمینه های مختلف مهندسی عمران ، راه و حمل و نقل و مدیریت ساخت را بر عهده داشته است.

دکتر احمدی نژاد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کسوت دانشجو و با شرکت در مجالس مذهبی و سیاسی وارد فضای سیاسی جامعه شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به حضور در دانشگاه از پایه گذاران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران بود و در دوران جنگ تحمیلی به عنوان داوطلب بسیجی در قسمت های متعدد جبهه به ویژه مهندسی رزمی به خدمت پرداخت و این مهم را تا پایان دوران دفاع مقدس ادامه داد. دکتر احمدی نژاد متاهل و دارای سه فرزند- دو پسر و یک دختر – می‌باشد.

مهمترین مشاغل دکتر احمدی نژاد:

• فرماندار ماکو

• فرماندار خوی

• مشاور استاندار کردستان

• مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی در سال ۱۳۷۲

• استاندار استان اردبیل در سال های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶

• عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت از سال ۱۳۶۸ تا کنون

• شهردار تهران از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴

• ایشان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سوم تیرماه ۱۳۸۴، از سوی ملت ایران به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

دکتر احمدی نژاد علاوه بر تدریس ، راهنمایی دانشجویان و پرداختن به امور اجرایی، در زمینه‌های ذیل نیز فعالیت داشته است:

• روزنامه نگاری و نگارش مقالات متعدد سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی

• مدیر مسوول روزنامه همشهری و راه اندازی همشهری محله در ۲۲ منطقه تهران، همشهری مسافر، همشهری دیپلماتیک، همشهری جوان، همشهری ماه و ضمیمه اندیشه، ضمیمه دانشجو و …

• موسس و عضو انجمن تونل ایران

• عضو انجمن مهندسین عمران ایران

• عضو اولین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران

• عضو اولین شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش و عالی کشور

یک پیاله نوستاپولوژی

پیش پیاله (تذکر مجدد) :

یه بار گفتم بازم میگم ، مطالب این ستون برداشت آزاد این جانب سهیل زرنگار میباشد و منبع  رسمی ندارد . (اما شما رسمی حسابش کنید .)

پیاله اول (روان شناسان یونی)

این روان شناسان یونی (اختصار شده یونیورسیتی به معنای دانشگاه) خیلی خفن مشغول به کار شدن و دارن این آخر ترمی زلزله به پا میکنن . البته بنده خداها بودجه جات در اختیارشون نیست و به قول یه دوست گفتنی دیگ رو هم سوراخ کردن تا بتونن این ته ترمی یه سمینار عشقولانه راه بندازن . خدا خیرشون بده ، آخه بلیطش 500 تومان بیشتر نیست که اونم میره برای خرید هدیه واسه استاد . حالا یه آن فکرشو بکنید چقده یونی ... که باید برای خرید هدیه برای استاد سخنران اینجورکی دانشجوها به حول و ولا بیفتن . یونی یعنی همین دیه . پس بریم پیاله بعدی ...

پیاله دوم (ته زدن از انرژی)

مثل اینکه هیچ نشریه ای مثل سه نقطه تو یونی خودمون پیدا نمیشه که اینقده صبر و تحمل بچه های هیئت تحریریش داشته باشن . آخه نشریه ضمیمه هنوز شماره دومش منتشر نشده مدیر مسئولش (آقای قربانی) اعلام کرد بی خیال ادامه کار میخواد بشه . ما به ایشون میگیم همینجا هم زیاد تلاش کردن . بهتره برن به بدبختیهای خودشون برسن نه به خوش بختیهای یونی یه قلم دیه اضاف کنند . آخه شماره آخرشون که قراره چاپ بشه بودجه ی نجومی 850000 ریالی رو میخواد که برای یونی ما یه عالمه پوله و به گفته مدیر مسئول این نشریه ، این بودجه از 2000000 ریال به این رقم رسیده که این رقم هم هنوز بسیار سنگینه برای چاپ یه نشریه . پس بهتر دیدن بار مالی میلیون ریالی به یونی وارد نکنن و بذارن این یه قرون دوزاری ها جای دیگه ای بخرجیده بشه . واقعا که عجب یونی داریم ها ...

پیاله سوم (افسانه .....)

بالاخره چشم بر و بچ تیم ملی یونی به یه اسلاید تبلیغاتی تو دل تلفیسیون های یونی روشن شد . این اسلاید ، اسلاید سمینار عشق و ازدواج (یا یه چیزی تو همین مایه ها) است که زحمتشو مهندسین خوش ذوق یونی کشیدن . دستشون درد نکنه . حداقل تو راه رو یونی به جای دیدن دو تا جعبه خاموش دو تا جعبه روشن میینیم !

پیاله چهارم (اردوی دانشچویی)

از اونجایی که یونی آزاد ، اردو نمیبره باید خدا رو شکر کنیم که یونی ما تو دو هفته 180 تا از دانشجوهای تیم روبرو رو برده اردو . تازشم پسر ها گفتن این ترم فارغ التحصیل نمیدن و منتظر میشن ترم بعد تعداد پسرها افزوده بشه تا تعداد کل پسرها به 30 نفر برسه تا بتونن با یکم پارتی بازی یونی رو متقاعد کنن که 10 تای دیگه رو برای تکمیل سرویس بی خیال بشن تا بتونن یه اردوی 40 منهای 10 نفره برن . پس ما هم طبق قرار قبلی این ترم رو فارغ التحصیل نمیشیم و مثل بقیه غالب دانشجو ها (تیم روبرو) میذاریم 10 ترمه یونی رو ترک کنیم .

پیاله آخر (فیشه نامه)

شماره بعدی فیشه نامه سه نقطه است که میشه صدمین شماره این نشریه . امیدوارم این 2 شماره حرف هام به کسی برنخورده باشه . اگر هم خورده خوب ببخشید دیگه . بالاخره ما هم از این یونی میریم و فقط خاطرات میمونه . فیشه نامه کلی حرف براتون دارم . منتظر باشید . راستی انجمن دایتی هم منتظر میمونه تا دانشجوهاش برنامه نفیس بشن بعد تیم روپوکاب تشکیل بده . پس ما هم منتظر میمونیم . همین .

میرحسین موسوی

جلسه سخنرانی و پرسش وپاسخ میرحسین موسوی در جمع دانشجویان شهر اهواز در دانشگاه شهید چمران این شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، نمایندگانی از انجمن‌های مختلف دانشگاهی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات منطقه‌ای و ملی خود پرداختند.

دانشجویی گفت: من از مردم مظلوم و ستم‌دیده خوزستان سخن می گویم ، ما خواستار استفاده درست از منابع علمی و بهره گیری بیشتر از دانشجویان و ظرفیت‌های علمی در کشور هستیم. دانشجوی دیگری اظهار کرد: من به مانند گذشتگان بزرگ ایران سربلندی کشورم را می خواهم و نمی توانم شاهد از دست رفتن وطن باشم و سکوت کنم. من از تک صدایی بیزارم . من می توانم در این کشور مدیر باشم و حتی می توانم رییس جمهور مملکتم هم باشم.

دانشجوی دیگری اظهار کرد: ما نمی خواهیم عده ای محدود به جای 70 میلیون نفر تصمیم بگیرند؛ عزت و شرفمان را با صدقه گرفتن نمی فروشیم. عزت و شرف را از تمدن 5000 ساله خود گرفته ایم.

پس از بیان سخنان مختلف دانشجویان، جلسه پرسش و پاسخ در میان جمع کثیری از دانشجویان که ازدحام بیش از حد و غیر قابل کنترلی را در سالن نشست به وجود آورده بودند آغاز شد.

میرحسین موسوی ابتدا در پاسخ به دانشجویی که از او می پرسید آیا سکوت شما تنها به دلیل مقابله با قانون گریزی بوده است؟‌ توضیح داد:‌کلمه سکوت را قبول ندارم. من در این مدت فعال بودم. در این مدت در مسائل مختلف از جمله علوم سیاسی ... بارها به این مساله پرداختم اما اکنون زمان دیگری است.

وی افزود: زمانی که نخست وزیری حذف شد، کاملا مشخص بود که آقای هاشمی در انتخابات رییس جمهور ایران خواهند شد که مسوولیت ایشان تا سال 76 ادامه یافت، و از آن به بعد هم آقای خاتمی عهده دار مسوولیت دولت بودند، در این دوره فکر می کردم در انقلاب ما قواعد و قوانینی برقرار است که فرقی نمی کند چه افرادی با چه گرایشی حاکمیت را به دست بگیرند.

وی با تأکید بر این که مهمترین مساله عمل کردن در چارچوب قواعد و قوانین است، گفت: اساسا ما برای این انقلاب کردیم که افراد مادام العمر در مسئولیت ها نباشند.

وی افزود: اکنون این نگرانی را از تهدید قواعد و قوانین مهم کشوری احساس کردم و به صحنه آمدم.

میرحسین موسوی با اشاره به این که قوانین در حال به هم خوردن است، گفت: عهد ما با مردم، در زمان انقلاب این بود که در اداره امور کشور، همه اطلاعات را از مسائل مختلف به طور شفاف به مردم گزارش دهیم. عهد کردیم صداقت داشته باشیم، عزت آن ها را نگه داریم. عهد کردیم میراث بزرگی که آن را به دست آوردیم حفظ و تکمیل کرده و آن را به آیندگان دهیم. نه اینکه آن را ویران کنیم.

موسوی ادامه داد اکنون ما در یک شب تصمیم به حذف ده ها شورا می گیریم و اختیار آن را به کمیسیون های دولت می سپاریم. بنده در دولت بوده ام و با این موارد آشنا هستم. این کمیسیون ها کاملا تحت مدیریت رییس دولت و وزرا هستند و نمی توانند نقش شوراها را به واقع ایفا کنند. در نتیجه همین وضعیت است که ما امروز شاهد رویکرد های نادرست و بی نتیجه در سیاست های پولی هستیم.

میرحسین افزود: اکنون بحث تفریغ بودجه در مجلس مطرح است و ما شاهدیم چقدر گزارشات و تخلفات در آن وجود دارد. که اگر به آن ها رسیدگی نشود، چیزی از کشور باقی نخواهد ماند.

میرحسین افزود: بنده احساس توان کردم و در این زمینه به صحنه آمدم. بنده هرگونه تصمیمات فردی را نقض کرده و با تصمیمات گروهی حتی در کوچکترین نهادها و مجموعه ها موافقم.

در حالی که در این بخش از سخنان میرحسین موسوی دانشجویی با بر هم زدن نظم جلسه به بیان نظرات مخالف خود پرداخت، میرحسین گفت:‌ دانشجویان عزیز، دانشگاه بهترین فضا برای ابراز نظرات مخالف است.

وی افزود: در ‌کشور ما اقداماتی می شود که با هم در تضاد هستند. مردم و ملت ما به هیچ وجه از ارزش‌ها و مسائل اعتقادی و چیزهای خوب بدشان نمی آید. اما اگر ما به نام ارزش بر ضد این ارزشها عمل کنیم، حساسیتشان را بروز می‌دهند.

وی با انتقاد از شرایط فعلی دولت ادامه داد: چرا پیشرفت های هسته ای اکنون باید در مقابل عدم توسعه یافتگی کشور قرار گیرد و چرا این دو مهم با یکدیگر همراه نیستند. فناوری هسته ای صلح آمیز قطعا برای آینده کشور ما امری حیاتی است که بنده به آن اعتقاد راسخ دارم، اما ما نباید از این پیشرفت به عنوان یک ابزار و تبلیغات گروهی در داخل کشور استفاده کنیم.

 موسوی ادامه داد هیچ کس مخالف پیشرفت هسته ای کشور نیست اما همه مردم نگران این هستند که این مساله ابزاری تبلیغاتی برای عده ای شود، چرا که دستاوردها و پیشرفتها و پروژه هایی که اکنون به ثمر می رسند،‌ ثمره تلاش همه ملت و دولت ها و مدیران گذشته هم هستند. کما اینکه فعالیت‌های امروز هم ممکن است در زمان دولت دیگری و شاید در ده سال دیگر به ثمر بنشیند.

وی همچنین با تاکید بر تقویت ارزش ها گفت:‌ نباید در حین عملکردن به ارزش ها، به ارزش‌های بنیادی ضربه بزنیم.

وی افزود باید به گونه ای به ارزش‌ها عمل کنیم که با محتوای اصلی آن منافات نداشته باشند. یکی از ارزش‌های بنیادی استقلال است. کرامت انسانی هم یک ارزش‌دیگر است که در هر شرایطی باید حفظ شود و در هنگام انجام وظایف به آن خدشه ای وارد نشود.

میرحسین موسوی یکی دیگر از ارزش ها را مطرح کردن توامان جمهوریت و اسلامیت دانست و افزود: اجرای یکی بدون دیگری به زیان جامعه خواهد بود.

میرحسین با اشاره به شعاری که برای انتخابات مطرح کرده است گفت: بنده در راستای شعار « ایران پیشرفته همراه با قانون، عدالت و آزادی» باید به معضلات مهمی در کشور اشاره کنم که بیکاری، عدم اشتغال و نرخ تورم 25 درصد، عدم شفافیت اطلاعات داده شده به مردم، ضعف در پروژه های راهبردی کشور از جمله آن ها ست که هیچ کس نمی تواند درآینده آن ها را تحمل کند.

وی افزود: نتیجه حل چنین مشکلاتی «ایران پیشرفته» خواهد بود که هر ایرانی قلبش برای آن می تپد. موسوی ادامه داد: در کشور ما تصمیمات باید بر اساس عقلانیت، قانون و برنامه باشد. بنده در دوره نخست انقلاب، برخی شکل ها و نظرها مخالف بودند. این مخالفت به بحث گذاشته می شد. عده ای اعتقاد داشتند برنامه برای اداره کشور به درد نمی خورد. شما کار خووب انجام دهید خداوند هم برکاتش را در زمینمان نازل می کند. که بنده چنین تفکری را به هیچ وجه قبول نداشته و ندارم و گفتم ما چنین رویکردی نداریم.

 موسوی که در دانشگاه شهید چمران اهواز سخن می گفت، ادامه داد: ‌سازمان مدیریت و برنامه ریزی ما به این دلیل رشد می کند که توانسته تصمیمات فردی را مهار کند. و آن ها به نهادهای علمی و جمعی برگرداند.

بنده اعتقاد دارم نظام ما هرچقدر بازوان بلندی داشته باشد، می تواند بیشترین آحاد را از ملت در آغوش بگیرد. وی با اشاره به این که نزدیکی دولت و مردم، و همفکری آن ها امکان پیشرفت را برای کشورمان میسر می سازد.

ما باید در برابر ملت، خودمان را کوچک کنیم و خودمان را به جای ملت قرار دهیم تا مشکلاتشان را بیشتر حس کنیم. ملت را در نظرمان بزرگ داریم. کما این که خود در یک اقلیت هستیم. ما باید به قومیت ها و وجود قشرها و گروه ها و نژادهای مختلف به چشم فرصت نگاه کنیم و از توانایی آن ها برای پیشرفت کشور و آبادانی مملکت استفاده کنیم، نه اینکه به آن ها به عنوان یک تهدید بنگریم.

میرحسین موسوی که در دانشگاه شهید چمران اهواز سخن می گفت افزود: هیچ کشوری بدون برخورداری از یک فضای جمعی پیشرفت نکرده است. اگر قرار باشد افرادی که تجربه خوبی در مدیریت کشور داشته و دارند در بهترین سال های تجربی خود کنار گذاشته شوند، ضایعه ای بزرگ برای کشور خواهد بود.

وی افزود: بنده با جابجایی رسمی مدیران مخالفم . در سال های گذشته هم دیدم مدیرانی برکنار شدند که در اول انقلاب در یک دوره بحرانی کشور را اداره می کردند، تجربه کسب کردند، معجزه کردند و پروژه های موفقی را به ثمر رساندند و مملکت کاملا به دست مدیران بی تجربه افتاد.

میرحسین موسوی گفت: ما آن مدیران را از دست دادیم. به حدی که اکنون شما می بینید در مهمترین بانک کشور که بانک ملی باشد، در یک دوره 4 ساله 4 مدیر عوض می شودکه اینجا وقتی حرف از سرمایه گذاری خارجی در کشور می شود باید گفت ‌وقتی در یک کشور ثبات سیاست گذاری و مدیریت وجود ندارد، مگر سرمایه گذار خارجی دیوانه اند که در اینجا سرمایه گذاری کنند؟‌ اگر مقداری هم سرمایه گذاری کرده باشد، بسیار اندک خواهد بود.

میرحسین همچنین با تاکید بر مبارزه با تبعیض جنسیتی در کشور گفت:‌ بنده با سهم بندی های جنسیتی مخالفم. و این مساله را عامل به وجود آمدن مشکلات بسیاری در کشور و عدم پیشرفت می دانم. مشکلات مختلف راه حل دارد و ما برای رفع این مساله هم باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر آزادی فکر و اندیشه در کشور که به عنوان یک سوال برروی پلاکاردهای در دست دانشجویان هم نوشته شده بود، اظهار کرد: ‌احترام به حقوق اساسی مردم جزء وظایف ماست، اگر ما اعتقاد داریم خوردن یک ریال از مال مردم حرام است، این در بعد مسائل مادی بوده. همین طور در راستای چنین اعتقادی، باید گفت که باید مراقب رعایت حقوق اساسی مردم باشیم. ما انقلاب کردیم که نه تنها مسائل اعتقادی را زنده کنیم، بلکه آزادی فکر و اندیشه نیز داشته باشیم.

میرحسین ادامه داد: یادم می آید که مرحوم شهید بهشتی که از افراد قوی و موثر نظام بود، در کنار کیانوری، رهبر حزب توده و همچنین نمایندگان مختلفی از گروه‌ها و جناح های منتقد و مخالف در صدا و سیما بحث می کردو با آن ها به مناظره می پرداخت و هیچ احساس کوچکی هم نداشت. فضای اول انقلاب فضای آزادی بود و مطمئن باشید هیچ جامعه ای از آزادی فکر و اندیشه ضرر نخواهد کرد. و تک صدایی هرکجا رفت باعث ضرر شده است. هیچ کس نمی تواند با مختصر تغییر در لحن خود جای صداهای دیگران در پایگاه های دیگر را بگیرد.

 میرحسین موسوی که در جمع دانشجویان شهید چمران اهواز سخن می گفت، ادامه داد: طبیعی است که اگر مشکلی در کشور باشد، قانون جای آن را پر می کندو آن را حل می کند و در عین حال معتقدم همین قوانین اساسی فعلی ما در کشور تضمین کننده این آزادی خواهد بود. و اگر ایرادی هم به قوانینی باشد، آن قوانین باید از راه قانون تجدید نظر شوند.

وی همچنین درباره انگ زدن و برچسب زدن به دیگران گفت: ‌در دانشگاه هرچقدر اعتقاد به کار دانشجویان بیشتر باشد، ما موفق تر هستیم. نباید در مواجهه بسیاری از مشکلات و مسائل عادی موجود در یک دانشگاه،‌ اداره آن را تبدیل به یک مساله امنیتی بکنیم. هر اندازه بتوانیم فضا را به سمتی ببریم که از انگ زدن ها و مارک زدن ها جلوگیری کند، و احساس مشترک را حس کنیم، موفق تر خواهیم بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصلا ح طلبی توامان با اصول گرایی را چگونه تفسیر می کنید،‌گفت: ‌بنده گفتم اصلاح طلبی هستم که مدام به اصول رجوع می کنم و همین اصول را هم در ابعاد مختلف برای شما بیان کردم. همچنین اصلاح طلبی را به آن معنی می دانم که ما با ثابت نگه داشتن و حفظ ارزشهای بنیادیمان که بزرگترین نقش را برای ایجاد وحدت در میان مردم ایفا می کند، به یک نقطه روشن عظیمت کنیم. و یقین دارم که مردم ما می توانند این دو را با هم جمع کنند. آنها با اهمیت گذاردن به حفظ ارزشها و مسائل اعتقادیشان در عین حال باز بودن فضا و آزادی را می خواهند و در راستای حفظ کرامت انسانی دوست ندارند به آن ها اهانت شود. و نسبت به این مساله حساسند.

میرحسین موسوی همچنین با اشاره به مساله انتخابات گفت مردم ما حاکمیت بر سرنوشت خود را یک کرامت می دانند که در قانون بر آن تصریح شده است و به همین دلیل انتخابات رقابتی آزادانه را جزو مهمترین شعارهایشان می دانند و هر نوع گرایش به سمت صوری کردن انتخابات با هر دلیل و منطقی را محکوم کرده و به ضرر ملتمان می دانند. ما هر زمان که به ملتمان اعتماد کردیم سود بردیم.

وی همچنین با اشاره به مواضع اقتصادی خود گفت: افکار و موضع اقتصادی ام را به تدریج تا انتخابات بیان می کنم و محورهای مهم آن را هم در جلسه ای که روز 5 شنبه خواهم داشت با حضور اصحاب مطبوعات و صنعت گران تشریح می کنم.

میرحسین موسوی افزود: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، توانمند کردن طبقات میانی است. ما باید حمایت از مستضعفان را حفظ کنیم و همواره مشکلات دهک های پایین و حمایت از آن ها را در برنامه داشته باشیم امابه گونه ای توامان، بر گسترش و توانمند کردن قشر میانی کشور نیز تاکید کنیم و این دو را همراه با هم در نظر بگیریم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه هایش درباره گشت ارشاد گفت: بنده معتقدم هر تصمیم و اقداماتی که کرامت انسانی و حقوق اساسی ملت ما ضربه زند، هزینه های جبران ناپذیری خواهد داشت برخورد با اراذل با اهانت به مردم فرق دارد.

ما حق نداریم دختری که در کنار پدرش در خیابان راه می رود را بگیریم. ما به عنوان یک جامعه مسلمان در برخورد با اراذل که بیشترین تهدید را برای حیثیت مردم دارند، تایید می کنیم، اما این برخورد را با زیر سوال بردن کرامت انسانی مردم واهانت به آنها در یک موضع نمی دانیم.

میرحسین موسوی همچنبن با تاکید بر اهمیت حقوق زنان گفت: ‌احقاق واقعی این حقوق احتیاج به اراده و عزم ملی در عرصه سیاسی کشور دارد. ما باید زمینه را برای حضور بیشتر زنان در عرضه های مختلف کشور فراهم کنیم و از حضور ملی آن ها نیز همواره بهره مند باشیم. حضور بانوان بسیار در دانشگاه ها نیز نمایانگر میزان قابل توجهی از قشر تحصیل کرده زنان در کشور است

وی افزود: تبعیض میان زنان و مردان مساله ای ست که با تحکیم پایه های خانواده می تواند شکل بهتری پیدا کند. ما هنوز در سطح اشتغال زایی برای این قشر سیاست گذاری حاضی نکرده ایم و از همینجا اشاره می کنم که به هیچ وجه مساله گشت ارشاد هم جای خانواده ها را که زنان بنیاد آن هستند نمی گیرد.

در این میان یک نفر از حاضران با صدای بلند از میرحسین موسوی پرسید که شما صحبت از آزادی اندیشه و مطبوعات می کنید در حالی که نشریه ای می نویسد امام خمینی به موزه ها پیوست. و اینکه بعضی صحبت از تظاهرات حتی بر علیه خدا می کنند که صحبت‌های وی با شعار یکصدای دانشجویان حاضر مبنی بر اینکه دروغ است دروغ است همراه شد. در این شرایط هنگامی که وی قصد داشت به سمت تریبون حرکت کند، دانشجویان مانع از حرکت وی شدند.

میرحسین سپس گفت: ما باید به عقاید همدیگر احترام بگذاریم. او خطاب به این فرد گفت: آیا این صحبت های شما را دوستانتان نیز قبول می کنند که حاضرین مجددا شعار دروغ است دروغ است را سر دادند.

میرحسین موسوی افزود: شما که دلسوزی مسائل مذهبی و ارزشی کشور را دارید باید از این فضا استقبال کنید. ما 70 میلیون جمعیت داریم که عقاید مختلفی در میان این مردم وجود دارد، آیا صحبت های شما را این فضای دانشگاهی می پذیرد؟‌پس چرا آن ها چنین شعاری را سر می دهند؟ آیا این برخورد شما خودش یک گناه کبیره نیست؟‌ بنده همه عزت و شرفم را از وجود امام کبیر انقلاب می دانم که در اینجا حضار یکصدا از موسوی حمایت کرده و اور ا تشویق کردند.

وی افزود: چرا چیزی را که افراد و دانشجویان دیگر به آن اعتقاد ندارند به زور می خواهید بگویید؟ یکی از مشکلات ما نیز همین انگ هاست. مردم مسلمان ما به امام احترام می گذارند و کشور بر اساس اعتقاد به دین خدا اداره می شود. و به آن احترام می گذارد. ما معتقد به خداو انقلاب و ارزش های قانونی هستیم.

میرحسین موسوی در پاسخ به دانشجوی دیگری درباره انتخاب استان ایلام به عنوان برای سفر استانی خودپاسخ داد: ما 5 استان جنگی داریم که بنده می دانم چه تخریبی و چه آثاری از این تخریب در آنها به وجود آمد. ایلام جزو استان هایی است که هیچ گاه تخلیه نشد و مردم آن تا آخرین لحظه مقاومت کردند و حتی منطقه میمک را خودشان آزاد کردند و این جای تعجب ندارد که هردو به این مساله واقف باشیم.

وی افزود: بنده سفرهایی به این منطقه داشتم و گزارش هایی به رییس جمهو ر وقت دادم. برای من ارزشهای انقلاب و فداکاری های مردم زنده است و هیچ وقت فر اموش نمی کنم هواپیمایی که وارد کشور می شد و می رفت و بمبهای زیادی را در این مناطق می انداخت.

میرحسن موسوی افزود: درباره از بین رفتن پست نخست وزیری گفت: ما در آن موقع مشکل ساختاری داشتیم و این مساله دلیل تغییر قانون در سال 67 بود. آن زمان امام ده مورد را از مشکلات قانون بر شمرد که باید لحاظ می کردیم. این مشکلات ربطی به افراد نداشت و تنها تنظیم قانون مورد نظر بود. برای مثال مشکلات بسیاری در قوه قضاییه وجود داشت که به دلیل آن که این قوه جلوی چشم نبود کمتر مشکلات آن احساس نمی شد .

وی ادامه داد: مورد دیگری که احساس می شد این بودکه نباید در حالی که رییس جمهور با رای مردم انتخاب می شود و مردم او ر ا قبول دارند، فرد دیگری پاسخگوی نظرات او باشد به همبن دلیل این قانون تغییر کرد و اگر هرکس در هر زمان این مساله را به گونه ای دیگر تعبیر کند متوجه واقعیت نشده است.

موسوی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت شورای نگهبان و نظارت استضوابی گفت: شورای نگهبان نهاد مهمی است که بر مصوبات مجلس نظارت می کند. چنین نهادی و مشابه آن در همه جای دنیا نیز وجود دارد. بحث ما درباره موجودیت نهاد نیست. اما بحث این است که بنده نظارت استصوابی را قبول دارم یا با آن مخالفم. بنده مخالف این قانونم اما چون قانون است اجرا می کنم و به اجرای آن پاینبندم. در عین حال معتقدم اگر اکثریت مردم چیز دیگری را بخواهد، هر قانونی نیز از راه قانونی قابلیت تغییر دارد و تغییر آن باید به همین صورت باشد.

وی تأکید کرد: هیچ دلیلی نمی بینم در صورت مخالفت با یک قانون با خود قانون برخورد شود و در اجرای آن کوتاهی شود.

 پس از پایان نشست با دانشجویان میرحسین موسوی از سالن خارج شد و دانشجویان تا دقایقی پس از خروج میرحسین از سالن همچنان حضور داشتند و سرود یار دبستانی و سرود ای ایران را در حمایت از وی سر دادند.

تیتر ۱

اولین کارگاه آموزشی نشریات در استان فارس :

مخاطب شناسی،رعایت صداقت و امانت داری و هدایت به سمت قل طیب محوریترین موضوع در خبررسانی بود که در اولین کارگاه آموزشی نشریات مورد بررسی قرار گرفت.

اولین کارگاه آموزشی نشریات استان فارس در حالی برگزار شد که مدیر مسئولین نشریات دانشجویی استان و جمعی از اساتید و صاحب منصبان حوزه ی خبر و نشریات در آمفی تئاتر غدیر واقع در دانشگاه پیام نور شیراز حضور بهم رساندند.

در کارگاه فوق ابتدا دکتر جاجرمی زاده(رئیس کمیته ناظر بر نشریات)به سخنرانی پرداختند.ایشان ضمن اظهار این نکته که کمیته ناظر برنشریات از سال گذشته نشکیل شده است اذعان داشتند این کمیته قصد دارد در سازماندهی امور نشریات زمینه هایی را فراهم سازد تا دانشجویان در بستری پویا به فعالیت بپردازد.وی ضمن اشاره به آیات قران از مدیر مسئولین تقاضا کردند حال که تریبونی در دست دارند هم دانشگاهیان خود را به سمت قل طیب که همانا خداوند از آنها خواسته است راهنمایی نمایند و این مسئله را یکی از محوریترین موضوعات در خبر رسانی اعلام کردند.

در ادامه جناب آقای شمسایی(عضو هیات علمی کمیته) و سپس حقوقدان کمیته آقای قربان زاده به سخنرانی پرداختند.در این بین د و تن از مقام داران استانی مدعوین را از دلایل موفقیت خود مطلع ساختند.

پس از صرف نهار و نماز آقای کریمی پور استاد هنر و کارشناس نشریات در زمینه صفحه آرایی که ترکیب بندی خلاقانه بین متن،تصویر و فضای خالی میباشد به بحث نشستند.

در آخر خانم خیر اندیش روزنامه نگار روزنامه ی عصر مردم به تعریف خبر پرداخته و ضمن ارائه ی آموزشهایی مفید،رعایت اصل صداقت و امانت داری و مخاطب شناسی را از محوریترین موضوعات در خبر رسانی اعلام کردند.

اولین کارگاه آموزشی به بهترین نحو به اتمام رسید.امید است آموزشهای فوق ادامه یافته و زمینه را برای شکوفا سازی هر چه بیشتر ذهنهای خلاق و همچنین ارائه ی کاری در شان و منزلت دانشجوی فهیم ایران عزیز فراهم سازد...

داستانی از ادیسون (اگه خوب بود بوتیک)

ادیسون در سنین پیری پس از کشف لامپ، یکی از ثروتمندان آمریکا به شمار میرفت و درآمد سرشارش را تمام و کمال در آزمایشگاه مجهزش که ساختمان بزرگی بود هزینه می کرد... این آزمایشگاه، بزرگترین عشق پیرمرد بود . هر روز اختراعی جدید در آن شکل می گرفت تا آماده بهینه سازی و ورود به بازار شود . در همین روزها بود که نیمه های شب از اداره آتش نشانی به پسر ادیسون اطلاع دادند، آزمایشگاه پدرش در آتش می سوزد و حقیقتا کاری از دست کسی بر نمی آید و تمام تلاش ماموان فقط برای جلوگیری از گسترش آتش به سایر ساختمانها است! آنها تقاضا داشتند که موضوع به نحو قابل قبولی به اطلاع پیرمرد رسانده شود... پسر با خود اندیشید که احتمالا پیرمرد با شنیدن این خبر سکته می کند و لذا از بیدار کردن او منصرف شد و خودش را به محل حادثه رساند و با کمال تعجب دید که پیرمرد در مقابل ساختمان آزمایشگاه روی یک صندلی نشسته است و سوختن حاصل تمام عمرش را نظاره می کند!!! پسر تصمیم گرفت جلو نرود و پدر را آزار ندهد. او می اندیشید که پدر در بدترین شرایط عمرش بسر می برد. ناگهان پدر سرش را برگرداند و پسر را دید و با صدای بلند و سر شار از شادی گفت: پسر تو اینجایی ؟ می بینی چقدر زیباست؟!! رنگ آمیزی شعله ها را می بینی؟!! حیرت آور است!!! من فکر می کنم که آن شعله های بنفش به علت سوختن گوگرد در کنار فسفر به وجود آمده است! وای! خدای من، خیلی زیباست! کاش مادرت هم اینجا بود و این منظره زیبا را می دید. کمتر کسی در طول عمرش امکان دیدن چنین منظره زیبایی را خواهد داشت! نظر تو چیست پسرم؟!! پسر حیران و گیج جواب داد: پدر تمام زندگیت در آتش می سوزد و تو از زیبایی رنگ شعله ها صحبت می کنی؟!!!!!! چطور میتوانی؟! من تمام بدنم می لرزد و تو خونسرد نشسته ای؟! پدر گفت: پسرم از دست من و تو که کاری بر نمی آید. مامورین هم که تمام تلاششان را می کنند. در این لحظه بهترین کار لذت بردن از منظره ایست که دیگر تکرار نخواهد شد...! در مورد آزمایشگاه و باز سازی یا نو سازی آن فردا فکر می کنیم! الآن موقع این کار نیست! به شعله های زیبا نگاه کن که دیگر چنین امکانی را نخواهی داشت!!! توماس آلوا ادیسون سال بعد مجددا در آزمایشگاه جدیدش مشغول کار بود و همان سال یکی از بزرگترین اختراع بشریت یعنی ضبط صدا را تقدیم جهانیان نمود. او گرامافون را درست یک سال پس از آن واقعه اختراع کرد...