زمان ثبت نام آزمون های فراگیر دانشگاه پیام نور-اخبار پیام نور-

رئیس دانشگاه پیام نور درباره تصمیمات این دانشگاه برای دوره های فراگیر گفت: اصل پذیرش در دوره های فراگیر حفظ می شود اما نحوه برگزاری این دوره ها اصلاح و بازنگری خواهد شد
به گزارش اخبار پیام نور حسن زیاری گفت: کمیته ویژه راهکارهای جلوگیری از سوء استفاده موسسات غیرمجاز دوره های فراگیر پیام نور را بررسی خواهد کرد ولی قصد حذف این دوره ها را نداریم.وی با بیان این‌که دانشگاه پیام نور با هیچ مرکز آموزشی آزادی قرارداد همکاری ندارد، گفت: فعالیت تمام مراکز و مؤسسات آموزشی که در قالب دوره‌های فراگیر فعالیت می‌کنند غیرقانونی است و این دانشگاه پیام نور تلاش خواهد کرد مواردی که در دوره فراگیر دانشگاه پیام نور سبب سوءاستفاده این مراکز می‌شود را حذف کند،وی افزود: در این کارگروه شیوه‌های سوءاستفاده مؤسسات و مراکز آموزش عالی حذف می‌شود و پذیرش دانشجوی فراگیر با دستورالعمل جدید ارایه می‌شود.
زیاری گفت: دانشگاه پیام نور سعی می‌کند که ثبت‌نام دوره‌های فراگیر این دانشگاه در دی صورت بپذیرد.
پیش از این سازمان سنجش تاریخ ثبت نام آزمون های فراگیر پیام نور را دی ماه و زمان برگزاری این آزمون ها را نیمه دوم اردیبهشت اعلام کرده بود

برگزاری ‌اولین ‌همایش ‌علمی‌ دانشجویان پیام‌نور-تیتر یک-

نخستین همایش علمی دانشجویان «برگزیده جشنواره ها، مخترعین، مولفین، پژوهشگران و ممتازین علمی » دانشگاه پیام نور بر گزار می شود سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر گفت: این همایش برای نخستین بار در دانشگاه پیام نور با هدف شناسایی دانشجویان مخترع ، پژوهشگر، مولف، برگزیده جشنواره و ممتاز علمی و تشکیل بانک اطلاعات از آنها به منظور ارائه کارنامه ای از توان علمی – پژوهشی دانشجویان نخبه دانشگاه پیام نور ،جمع آوری نظرات ، پیشنهادات و انتقادات سازنده نخبه علمی به منظور تخویف و رفع مشکلات آنها !!!، معرفی رتبه های اول دانشجویان فرهیخته و مخترع به بنیاد نخبگان کشور ، ایجاد امکان ارتباط میان مخترعین، مبتکرین و نوآوران درسایت اینترنتی دانشگاه برای تشکیل اطا ق های فکر تخصصی ، ایجاد زمینه تعامل و تبادل نظر و اندیشه سازان نخبگان دانشجویی در دانشگاه بر گزار می شود.دکتر دل افکار از بر گزاری پنج کارگروه در حوزه مخترعین ، مولفین، پژوهشگران ، ممتازین علمی و برگزیده جشنواره ها در روز افتتاحیه همایش خبر داد. این مراسم در روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه با حضور وزیر علوم برگزار می شود 

 منبع www.pnunews.com

تیتر یک(۱۰۲)- خبرسازی سرویس ها همچنان ادامه دارد

خبرسازی سرویس ها  همچنان ادامه دارد

ساعت 5 بعد از ظهر است و تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه پس از اتمام کلاس ها قصد رفتن به شهر فیروزآباد را دارند.اما با مشکلی به نام سرویس مواجه می شوند.نه سرویس دانشگاه موجود است نه تاکسی به اندازه  کافی  و دوباره اینجاست که دانشجویان به علت بی توجهی ها معتل در کنار جاده  در انتظار تاکسی می مانند.

حتما تا به حال خیلی هاتون با چنین صحنه ای در دانشگاه روبرو شده اید.صحنه ای که همیشه با نارضایتی و اعتراض بسیاری از دانشجویان روبرو می شود که برای زمانشان که این گونه تلف می شود و با اندکی تدبیر و توجه قابل رفع است  و خواهان رسیدگی به این مشکلات هستند.

عدم وجود سرویس رسانی منظم در تمام ساعاتی که در دانشگاه دانشجو است و نیاز به سرویس نیز می باشد از جمله مشکلاتی است که در بعضی ساعات شلوغ دانشگاه با آن روبرو هستیم.

اما ایا مسئولان شهر و دانشگاه برای چنین مساله ی ساده ای که از امکانات ابتدایی هر دانشگاهی است راهکاری اندیشیده اند.

این مشکلات در حالی رخ می دهد که سرویس های دانشگاه در مدت 2 سال گذشته مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته است و انگار هر روز با مشکل جدیدتری مواجه خواهد بود .مشکلاتی مثل کرایه سرویس ها ، مسیر سرویس ها،ساعات سرویس دهی و تعداد سرویس های دانشگاه از جمله مشکلاتی است که دانشگاه تا به الان سپری کرده است و اکنون با چنین مشکلی مواجه است و انگار این مشکلات پایانی نخواهد داشت.سه نقطه  نیز با توجه به رسالت خود ا ز همین تریبون و از طرف دانشجویان خواستار رسیدگی به این مساله هستند تا دیگر با مشکل تجمع دانشجویان در کنار جاده به علت عدم وجود سرویس در تمامی ساعات کلاسی دانشگاه  مواجه نباشیم.

ت مثل طنز(شماره۱۰۲)- اندر حکایات رشته ها

 

از کلیه دانشجویان با جنبه و بی جنبه خواستاریم پس از مطالعه ی این مطلب خونسردی خود را حفظ کرده ،یک نفس عمیق کشیده و خلاصه .......

1- در ابتدا و به علت علاقه شدید و نامتناهی ما به رشته IT و کامپیوتر این دو رشته رو پردازش می کنیم.ای قبیل دانشجویان از زمره  با کلاس ترین دانشجویان دانشگاه هستند.از احترام خاصی برخوردارند،آخه به هر حال مهندسین جامعه رو تشکیل میدن.فکر می کنن آینده درخشانی در انتظارشونه و البته بی خود فکر میکنن.آینده شغلی این دانشجویان در چشم انداز چند ساله ای که داشتیم می تواند موارد زیر باشد:

گرفتن گاری به دستشان و پرسه زدن در کوچه ها به همراه فریاد : "سی دی کهنه،هارد دیسک کهنه،پلاستیک کهنه،مانیتور سوخته،مـــــــــیـــخریم"

2-مدیریت: بچه های مدیریت کلا زبانزد خوبی هستندو کاری به کار کسی ندارندو سرشون رو می ندازن چایین و می رن و میان.فکر میکنن با بلد شدن دو تا نظریه مدیریت شدن مدیر.

3-زیست شناسی:اصولا کسی رو تحویل نمی گیرن و البته کسی هم اونا رو تحویل نمی گیره.آخه اونا فکر می کنن دارن دکترا می خونن و قراره دکتر بشن و دیگرون هم فکر می کنن که بچه های زیست همش با سوسک و موش و جونورهای این تیپی سرکار دارن و همش در حال کشتن حیوونای بیچاره هستن و کلا شکارچیان جالب قبولی هستند. برای همین میوونه ی خوبی بین هم ندارن.  حرکات غیر بشر دوستانه این دانشجویان در همین جا و از طرف ما محکوم می شود.

جدیدا چیزی به نام انجمن زیست در بین آنها یافت شده است که به فعالیت های علمی می ژردازند و این برای دانشگاه ما یعنی خیلی.

4- کشاورزی: این قبیل دانشجویان بیل به دست همیشه ی پاشو توی زمینه و یه پاشونم توی دانشگاه و البته توضیح خاصی م ندارند.

5- حسابداری: خب... آدم یاد ماشین حساب میوفته.ولی خیلی از دانشجوها معتقدند که این رشته بهتر از مهندسی برق صنعتی شریف هست.از وظایف اصلی این دانشجویان شمردن پول می باشد.این قبیل دانشجویان اصولا بعد از فارغ التحصیلی می فهمند که چه اشتباه بزرگی کرده اند.

6- روانشناسی: چهره های متفکر و به اصطلاح روشنفکر دانشگاه را شامل می شوند.فکر میکنند همه آدم ها رو می شناسند برای همین هم در روابط اجتماعی شان همیشه شکست می خورند.برای همین در صورت رویت این گونه دانشجویی فرار را بر قرار ترجیح دهید.جدیدا در بین این نوع دانشجویی کم یاب نیز چیزی به نام انجمن روانشاسی رویت شده است که ما براشون آرزوی پایداری و دوام می کنیم و حمایت خودمون رو بهشون اعلام میکنیم.

7- الهیات: بروبچز الهیات در علم کلامی بسیار زبده تشریف دارند و به شما پیشنهاد می کنیم باهاشون بحث و جدل نکنید چون درسته غورتتون میدن.فکر می کنن کلید بهشت توی دستاشونه و در این دنیا مامور شدن تا انسان ها را هدایت کنند

8- کتابداری: رشته ای منحصربه فرد در هزاره سوم تاریخ بشر با دانشجویانی عاشق و دلباخته کتابو همچنین چیدن کتاب.

9- علوم اجتماعی: به یه دانشجوی علوم اجتماعی می گن می دونی فرق پفک با هواپیما چیه.طرف می گه پفک خوشمزه تره.خب دیگه تکلیف مشخصه دیگه.

10-جغرافیا:

11-حقوق: شاعر میگه "هر که زورش بیش حقش بیشتر".با بچه های حقوق اصلا هم کلام نشید و در نیوفتید وگرنه یا حقتون خورده می شه یا حقوقتون پایمال می شه.اما دانشجویان دیگر می توانند برای مطالبه حقوق از دست رفته شان به بچه های حقوق مراجعه کنند چون با فوت و فن دریافت حق کاملا آشنا هستند.

12-مهندسی ادبیات: دروصف ادبای دانشگاه هم سخن قابل عرضی را در چنته نداریم. همین بس که بروید شعر هایتان را حفظ کنید و با فردوسی و سعدی و حافظ محشور شوید. 

بقیه رشته ها هم برن آب حوض خالی کنن چون نه دیگه جاش رو داریم نه مطلبی براشون.البته اگه بهشون بر نمی خوره. تماس فرط(شاید هم فرت)

یادگار قلم(سردبیر)

 دنیا به کام کتابخوانها

خدایا....

    چه خوش است ....

     در دشت آرامش یاد تو گام برداشتن

     با نگاه مهربانی تو نفس کشیدن

     و با تبسم رضای تو به سر بردن

روزهای سه نقطه داره سپری می شه و ما هم با گذشت زمان قصد داریم بهتر و بهتر بشیم.این رو گفتم تا بهتون اعلام کنم که سه نقطه ان شا الله با همکاری شما همینجور کم کم بهتر خواهد شد.به هر حال ما تازه واردیم و تا حالا تنهایی توی میدون نبودیم.ولی به همه شما دانشجوهای عزیز این نوید رو می دهم که روزهای خوب سه نقطه در راه است.یعنی هر روز بهتر از دیروزخواهیم شد.

دنیا به کام کتاب خوان ها- نمایشگاه بین المللی کتاب شیراز از 24 تا 30 آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز جنب دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شده است.برای همینم از همه اونایی که به کتاب علاقه مند هستند دعوت می کنیم که حتما سری به این نمایشگاه بزنن.آخه حیفه که موقعیت به این خوبی رو از دست بدید.قابل توجه شما دانشجویان هم این که نمایشگاه کتاب با 40 درصد تخفیف برگزار می شود که می تونه فرصتی برای هم شما باشه که کتاب خونه شخصی خودتون رو با کتاب های دلخواهتون تکمیل کنید. 

مهدی ارجمند