اخبار پیام نور



زمان ثبت‌نام دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن است
حسینی رئیس دانشگاه پیام نور  با تأکید بر این‌که امسال هیچ آزمونی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور صورت نمی‌پذیرد، می‌گوید: ثبت نام دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور در بهمن ماه است.
وی با بیان این‌که دانشگاه پیام نور با هیچ مرکز و مؤسسه‌ خصوصی قرارداد همکاری ندارد، می گوید: دانشگاه پیام نور مؤسسات و مراکز آزاد را تأیید نمی‌کند و مؤسسات و مراکز آزادی که به نام دانشگاه پیام نور تبلیغات می‌کنند فاقد مجوز قانونی هستند و مورد تایید دانشگاه پیام نور نیستند.
رئیس دانشگاه پیام نور با تأکید بر این‌که وزارت علوم هیچ مجوزی را برای مراکز و مؤسسات آزاد در زمینه فعالیت دانشگاه پیام نور صادر نمی‌کند، می‌گوید: از این پس مراکز دانشگاه پیام نور مجری برگزاری دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور می‌شوند. بر این اساس داوطلبان فراگیر دانشگاه پیام نور به جای این‌که به مراکز غیر قانونی با پرداخت هزینه‌های بسیار بالا مراجعه کنند به مراکز دانشگاه پیام نور مراجعه می‌کنند.
وی می‌افزاید: قبولی تضمینی که مراکز و مؤسسات آزاد به داوطلبان دوره فراگیر دانشگاه پیام نور وعده می‌دهند، دروغ محض است و داوطلبان نباید فریب این تبلیغات دروغین را بخورند.

---------------------------------------

ابراز نگرانی عباسپور از وضعیت علمی دانشگاه پیام نور
رئیس کمیسون آموزش وتحقیقاترئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در جلسه هفته گذشته کمیسیون آموزش  مجلس با وزیر علوم از وضعیت علمی دانشگاه پیام نور ابراز نگرانی شد.
علی عباسپور تهرانی‌فرد با بیان این‌که دانشگاه پیام نور با آمار بالای جمعیت دانشجویی و امکانات بسیار محدود به نظام آموزش عالی کشور لطمه می‌زند،  افزود: دانشگاه پیام نور اعتبار بسیار محدودی را از دولت دریافت می‌کند و شهریه کمی دریافت می‌کند.
وی با تأکید بر این‌که وضعیت فعلی دانشگاه پیام نور باید توسط وزیر علوم به مجلس گزارش شود، گفت: سال گذشته با انعکاس وضعیت دانشگاه پیام نور دوره دکترای  این دانشگاه محدود شد اما همچنان وضعیت مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور بحرانی و وضعیت مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه نگران کننده است.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: دانشگاه پیام نور خود را از محدوده رشته‌های تئوری خارج کرده و وارد عرصه‌های عملی شده، یعنی وارد رشته‌هایی شده که این رشته‌ها نیازمند کارگاه و آزمایشگاه هستند در حالی که این دانشگاه‌ فاقد این امکانات است.


------------------------------------------

درخواست وام 60 میلیارد تومانی پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور از درخواست وام 60 میلیارد تومانی این دانشگاه از بانک ملت خبر داد. محمد حسینی در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که بانک ملت با پرداخت وام 30 میلیارد تومانی موافقت کرده است، افزود: امیدواریم بانک ملت با پرداخت 30 میلیارد تومان دیگر این درخواست نیز موافقت کند.
وی با تأکید بر این‌که دانشگاه پیام نور از سایر بانک‌های کشور نیز درخواست وام کرده است، گفت: دانشگاه پیام نور منتظر پاسخ دانشگاه‌هایی است که از آنها درخواست وام کرده است.
رئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: فضاهای آموزشی موجود دانشگاه پیام نور پاسخگوی نیاز این دانشگاه نیست و
این دانشگاه نیازمند فضاهای بیشتری برای دانشجویان است به همین دلیل دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جاری تدابیر ویژه‌ای برای اقدامات عمرانی درنظر گرفته است . 
حسینی در حالی صحبت از کمبود فضای آموزشی کرد که وزیر علوم در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یکی از سوالات عنوان کرده بود که دانشگاه پیام نور نیاز به ساختمان ندارد !!! دکتر حسینی قائم مقام وزیر علوم نیز هست !!!


---------------------------------------

دیگر این افراد از این که دانشجوی دانشگاه پیام نور هستند احساس حقارت نکنند
امرالله موسوی رئیس ستاد همایش بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور گفت: هدف از برگزاری این همایش معرفی دانشگاه به مسئولان کشور و اطلاع رسانی جایگاه واقعی دانشگاه به دانشجویان است تا دیگر این افراد از این که دانشجوی دانشگاه پیام نور هستند احساس حقارت نکنند.امرالله موسوی  در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: دانشگاه پیام نور از سال 67 با رسالت آموزش از راه دور برای پاسخ به نیاز جوانان جوامعه برای ادامه تحصیلات تکمیلی راه اندازی شد.وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر توسعه کمی دانشگاه صورت گرفته به طوری که از سال 85 تاکنون بیش از 200 واحد در سراسر کشور راه اندازی شده است و تعداد دانشجویان این دانشگاه از 350 هزار دانشجو با 850 هزار دانشجو افزایش یافته است.رئیس ستاد همایش بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: در حال حاضر سیاست دانشگاه پیام نور این است که توسعه کمی را کاهش داده و به دنبال توسعه کیفی باشد.موسوی اظهار داشت: تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه در راستای توسعه کیفی از 500 نفر به دو هزار و 500 نفر افزایش یافته است.  همایش بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور دوم و سوم آذر ماه سال جاری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار می شودآیا برگزاری همایش برای روسا و مسوولین دانشگاه پیام نور و دعوت از کلیه روسا و تعداد زیادی از کارمندان  از احساس حقارت دانشجویان کم خواهد کرد بهتر است
------------------------------------------------
در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیام نور چه گذشت
اسفندیار اختیاری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور طی جلسات بعدی این کمیسیون و با بررسی‌های به عمل آمده به دانشگاه مجازی تبدیل می‌شود.
اسفندیار اختیاری کستویه یزد در تشریح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  افزود: وضعیت دانشگاه پیام نور در جلسه امروز این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و با سوالاتی که از سوی برخی از نمایندگان مطرح شد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه پاسخ پرداخت. وی افزود:
در پاسخ به یکی از سوالات، مطرح شد که دانشگاه پیام نور نیاز به ساختمان ندارد و باید به صورت مجازی و در قالب اینترنت به ارائه خدمات بپردازد. نماینده مردم زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد تا طی سه هفته آینده برنامه‌هایی که برای مجازی شدن دانشگاه پیام نور لازم است از سوی مسئولان ذی ربط ارائه شود. اختیاری افزود: با ارائه این برنامه‌ها و در صورت موافقت اعضای این کمیسیون، دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه مجازی فعالیت خواهد کرد.


منابع خبری:www.pnunews.blogfa.com



تمام خاطرات ۲ کامل شده ی قبلیس

تمام خاطراتم(۲)

ای که تمام خاطراتم در قلب سبز و زیبایت تداعی می شود امشب از آسمان نیلی دلم با تو سخن می گویم انگار که ستاره های آسمان نجیبانه سوسو می کنند بر دامن گسترده شب بر روی پرنیان خیالم عاشقانه چشمانت را به تصویر می کشم و بارها نامت را بر زبان می رانم من این حس را که از لمس دستان تو به وجود می آید به جان واژه خواهم ریخت  اما شاید ؛ شاید برای از تو گفتن جوهر این واژه ها تنگ است هزاران سال اگر عاشقم برای توام هزاران سال اگر مست چشمان تو ام خود می دانم که دلیلش چیست

 من خسته ازنامهربانی هایم و به مهربانی تو دل بسته ام

تا آسمان خواهم رفت تپش عشق امانم نمی دهد ستاره به ستاره عروج می کنم به چشمان روشن ماه خیره می شوم

تا عشق تو را از ماه تمنا کنم آری تو یقینا فرستاده ای از جنس نور فرستاده ای از فردوس هستی من نیز تا نهایت آغاز می روم تا با مهربانی که آمده است مهربان بمانم  میروم تا با او مهر بان بمانم . شبی از پشت تنهایی نمناک و بارانی ؛ تو را با زیبایی خورشید تو را با درخشانی ماه صدا کردم و با قشنگ ترین طراوت ها آرزویت کردم  تو را بین گلهایی که در تنها ترین

 تنهایی ام روییده است با حسرت صدا کردم 

 آسمان طعم دیگری دارد طعم لب هایت طعم آن

 روز های بی بازگشت  طعم لحظه های با تو بودن را . فریادت را باور دارم تنها صدای آشنا در این برهوت کلماتت را                  می شناسم تنها سخن خاطره انگیز.  به شکوه این خاطرات مرا از یاد مبر  این جا با همه بزرگیش بی تو سرد می شود اینجا بی تو تا دور دست ها گم می شود . بعد از تو نوازش در غمی خاکستری گم شد؛ هنوز آشفته چشمان زیبای تو ام. دلم احساس پاک تو را می خواهد دلم نگاه مهربانت را با نوازشهای عاشقانه می خواهد دلم بی تو می گیرد ؛ تو را به لحظه های پر گریه برگرد  نکند؛ نکند می خواهی بروی تا با نبودن ؛ عشق را پرپر کنی . هر روز صدای پای غریبه ای را می شنوم که سکوت   

 لحظه های با تو بودن را با قدم هایش می شکند چه لحظه ی درد آوری است  وقتی که تنها صدای احساس را در کویر خشک تنهایی گوش می کنی و ضجه های دلخراش التماس را که  به جان تقدیر چنگ می زند نظاره می کنی   مهربانی ها را به تو هدیه می کنم تا هیچ گاه جایت خالی نماند هیچ گاه جایت خالی نماند و بدانی که چقدر دوستت دارم

نوشته شده توسط آقای سلمان علی محمدی

قابل توجه اون دسته از دانشجویانی که فکر می کنند خداوند متعال نظر و توجهی به اونها نداره

خوب از خودم شروع می کنم وداستان واقعی رو که برای خودم اتفاق افتاده رو به صورت خلاصه شرح می دم؛ نزدیک یک هفته ای بنا به دلایلی که خودمم نفهمیدم چطوری پیش آمد از نظر معنوی دچار نقصان شدم خصوصا در مورد نماز که در اولویت همه کارهام بود متاسفانه نمازهامو سر وقت نمی خوندم و گهگاهی هم قضا می شد و این امر باعث شده بود که در اکثر کارهای شخصی ام دچار مشکل شوم و بی پرده بگم عنان و افسارم دست خودم نبود وشاید هم داشتم خودم رو برای یک سقوط بسیار بزرگ آماده می کردم { به قول شاعر آنچه تو خواهی نه آن می شود/آنچه خدا خواست همان می شود} اما برنامه عوض شد و در یکی از شب ها از نیمه های شب در عالم خواب چیزهای بسیار وحشتناکی دیدم که در سراسر عمرم مثالشون رو ندیده بودم به طور کلی روحم در عذابی وصف نشدنی بود به طوری که احساس می کردم بدنم شبیه یک تکه سنگ خشک و بی روح شده اون اولین باری بود که گوشیمو silent  نکرده بودم یکی از اون موراردی که در خواب دیدم هنوز یادم هست این بود اینه که دریک نقطه از گذرگاهی ایستاده بودم  و به حدی قیافه ام مضحک شده بود که تمام افرادی که رد می شدند به من می خندیدند

یه دفعه از خواب پریدم و صدای گوش خراش و بلند زنگ پیام گوشیم منو از خواب پروند از جا نیم خیز شدم و متوجه گوشیم شدم خیلی برام عجیب بود متن پیام نامفهوم و ناقص بود و از طرف یه فرستنده ناشناس بود اما حادثه مهم تر و عجیب تر این بود که بعد از چند ثانیه که با اون حالت از خواب پریدم و مات و مبهوت  از ترس به اطافم نگاه می کردم که ناگهان صدای دلنواز و روح بخش اذان صبح از گلدسته های مسجد سر کوچه طنین انداز شد یه حس عجیبی بهم دست داد بلند شدم و پنجره های اتاقمو باز کردم و گلدسته و گنبد نیمه کاره حسینیه باب الحوئج روبروی منزلمونو نگاه کردم که اولین جمله ای که بر زبانم جاری شد این بود

"ای خدای مهربون از اینکه انقدر به فکر بنده حواس پرتی مثه من هستی او رو از صمیم قلب شکر می کنم"

و به اون گنبد و گلدسته های نیمه کاره قسم خوردم که هیچ وقت از یاد معبودی که اینقدر به فکر بندهاشه غافل نشم

سلمان علی محمدی